Október 9-én, vasárnap érkeztünk
Angliába; ahol gépünk ugyan Londonban landolt, de buszba pattanva szinte azonnal
az egyeteméről világhíres Cambridge felé vettük az irányt. A lenyűgöző
atmoszférájú, csodálatos középkori épületekben gazdag városban ladikokba
szálltunk, hogy a település nevét adó Cam folyón hajókázva élvezzük egyfelől a
kellemes őszi napsütést, másfelől a valóban meseszerű látványt. Fontos
megemlíteni, hogy Módos tanár úrból sosem látott, rejtett tehetség tört felszínre,
mikor a férfi tanárok hajójának kormányosaként egy velencei gondolást
meghazudtoló magabiztossággal irányította a csónakot. Éppen csak az énekszó
hiányzott… Este lett, mire a busz Broadstairs-be, ebbe a helyes délkelet-angliai
városba ért. A parkolóban már mindenkit vártak a házigazdái, úgyhogy rögtön az
első pillanatban megkezdődött az ismerkedés és az angol nyelvtudás élesben
történő használata, tesztelése.
Másnap reggel (kezdés kilenckor!
– hoppá…) megkezdtük tanulmányainkat a Kent School of English épületének tantermeiben.
A máskor oly bámulatosan magabiztos Károlyis tanárok nem kevésbé izgultak
diákjaiknál, hisz az első nap – ahogy a tanulókra – ránk is egy szintfelmérő
teszt várt. Az az első pillanattól érzékelhető volt, hogy az itteni tanárok nem
pusztán kiválóan felkészültek, de kedvesek, végtelenül barátságosak, széles
látókörűek és roppant szórakoztatóak. Hamar eloszlatták a félelmeket, és így valóban
kitűnő hangulatban zajlott a munka. A második naptól ki-ki a nyelvi szintjének
megfelelő csoportban folytatta a tanulást, a öttagú Károlyis csoport egy három-
illetve egy kétfős csapatra oszlott, s más országokból (Olaszországból,
Franciaországból) érkezett „diák-tanárokkal” dolgozott tovább. A nyelvórákat
szakmai feladatok tették igazán tartalmassá, közgazdaságtan tanáraink az
angliai vállalkozások felépítésével ismerkedtek, illetve a rendkívül jól szervezett
és sikeres partnerintézmény üzleti modelljével ismerkedtek. Az együttélés
házigazdáinkkal, a délelőtti intenzív tanulás, illetve a mindennapi
élethelyzetek (vásárlás, étkezés) mindenkit arra szorítottak, hogy folyamatosan
használja a korábban, vagy épp a napokban megtanultakat. Az órák rendkívül
kellemes, oldott hangulatban teltek; jópofa, érdekes feladatokkal, a mindig
segítő, mindig dicsérő tanárok felügyelete mellett. (Tanulság: akárhogy
teljesít az ember az órán, a dicséret mindig jólesik, és jobb teljesítményre
sarkall – ezt jó lesz megjegyeznünk!)
A délutáni programok során egy
kicsit megismerhettük Broadstairs városát, de megnéztük a Powell-Cotton nevű
arisztokrata család egyik világutazó fiának egzotikus magángyűjteményét, az
anglikán egyház központjának számító Canterbury világhírű katedrálisát (benne
Thomas Beckett meggyilkolásának színhelyével – elő a törikönyveket!),
belekóstoltunk a jellegzetes angol pubok (szigorúan nem kocsma!) hangulatába, bowlingoztunk
kicsit, énekelgettünk egy templomban, illetve látogatást tettünk egy helyi iskolában,
melynek számunkra elképesztő felszereltségén mindannyian elámultunk. (Hat
focipálya – hát ilyen nincs, és mégis van!) Betekinthettünk többféle óra
menetébe, ismerkedtünk a módszerekkel és a közgazdaságtan helyi tantervével,
lehetőség nyílt a módszertani kérdések megvitatására.
Közben
kapcsolatot építettünk házigazdáinkkal, hallgattuk gyerekeink lelkes
beszámolóit, és figyeltük, milyen jól, milyen ügyesen boldogulnak ebben a
környezetben. (És egy egész kicsit persze büszkék is voltunk rájuk.) Vagyis
igazán pompásan éreztük magunkat. S közben nem győztünk elég hálásak lenni
Módos és Gere tanár uraknak, akik tengernyi munkával mindezt lehetővé tették
számunkra. God save our team leaders!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése